UNIKÁTNY PRIESKUM: FAJČENIE VYJDE DVAKRÁT DRAHŠIE AKO ALKOHOL
Priemerný Slovák, ktorý pije aspoň občas, utratí za alkohol 30 eur mesačne. Fajčiarov vyjde ich zlozvyk na viac ako dvojnásobok.
Ukazujú to prvé priebežné výsledky prieskumu Závislosti inak, na ktorom sa doteraz zúčastnilo takmer 1 700 respondentov. Konzumácia drog, vrátane tých najľahších a legálnych, zákonite vytvára prievan v našich peňaženkách. Slováci, ktorí fajčia a nevyhýbajú sa alkoholu, za tieto dve neresti vynaložia priemerne necelých sto eur mesačne.
Z priebežných výsledkov dotazníka navyše vyplýva, že fajčiari častejšie holdujú alkoholu a míňajú zaň o 10 eur mesačne viac ako nefajčiari. Každý päťdesiaty Slovák potom na alkohol a cigarety potrebuje viac ako 200 eur mesačne. Na druhej strane 16 percent opýtaných uviedlo, že alkohol ani cigarety nekupujú vôbec.
Už z úvodných dát sa tiež rysuje profil ľudí, ktorí za fajčenie a liehoviny míňajú najviac. Sú nimi rozvedení muži so základným vzdelaním vo veku 30 až 39 rokov, ktorí žijú v Bratislave.
Do rozsiahleho prieskumu Závislosti inak sa môžete zapojiť aj vy – stačí vyplniť dotazník na https://www.zavislostiinak.sk/.
Táto webová stránka používa súbory cookie na zlepšenie vášho zážitku pri prechádzaní webom. Z nich sa vo vašom prehliadači ukladajú súbory cookie, ktoré sú kategorizované podľa potreby, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie základných funkcií webovej stránky. Používame aj cookies tretích strán, ktoré nám pomáhajú analyzovať a pochopiť, ako používate túto webovú stránku. Tieto cookies budú uložené vo vašom prehliadači iba s vaším súhlasom. Máte tiež možnosť zrušiť tieto cookies. Zrušenie niektorých z týchto súborov cookie však môže ovplyvniť váš zážitok z prehliadania.
Nevyhnutné cookie sú absolútne nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky. Tieto súbory cookie anonymne zaisťujú základné funkcie a bezpečnostné prvky webovej stránky.
Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách, ako je počet návštevníkov, miera odchodov, zdroj návštevnosti atď.